miércoles, 1 de diciembre de 2010

PROGRAMAS ESCUELA 2.0 Y PIZARRA DIGITAL

Jakin badakigu egun Teknologia Berriak izugarrizko indarra daukatela gure gizartean. Hain da handia daukaten eragina ezen hezkuntza alorrean (eskoletan) ere nabaria izan da.

Askotan, batez ere azkenengo denboralditxo honetan, entzun izan dugu 2.0 ren aipamena. Baina zer da benetan 2.0? esanahi berdina dauka eskolan bertan eta eskolatik at?
Irakurritako testuan oinarrituz eta horrekiko gogoeta eginez konturatu naiz oso erratuta egon naizela eskoletan modan jarri den kontzeptuarekin, "escuela 2.0" -arekin hain zuzen ere.  Escuela 2.0, Pizarra Digitala oinarritzat duen "paradigma" honek, hezkuntza alorrean hobekuntza signifikatiborik emango ez duelakoan nago, are gehiago, irakurritakoa kontutan hartuta, uste dut aurrerakada baino atzerapausoa ematera ermanago gaituen programa dela. Izan ere, era labur batean azalduta, ez dauka helburu hezkuntza sistemak urteetan izan dituen arazoei aurre egitea. Bere oinarrian irakasleen formakuntzei arreta eskeintzen dietela estaen duen arren, ez dio arazo horreri konponbiderik ematen (beste askoren artean). Ez dago dirurik irakasleen formakuntzarako (diru publikoa infraestrukturetan, softwar-en lizentzietan..) gastatzen delako. Hau horrela, zer irakatsiko diete irakasleek ikasleei? Kontutan hartu behar da irakasleen formakuntza eta motibazioan, TIC en egokitasuna eta moldaketa errealitate bakoitzari zehaztu beharra... Ez dute irakasleen beharrak eta proposamen didaktikoak eta teknologikoak entzuten, ez dago aukeratzerik, honekin zera esan nahi dut: zentruetara eramaten den materiala (hardware eta software ) administrazioa eta multinazionalak eurak aukeratzen dituzte errealitate bakoitzaren moldaketa alde batera utziz.

Konturatu ahal garenez, era honetan oso zaila izaten da hezkuntza zailean helburu eta emaitz onak (behintzat gustatuko litzaizkigukenak) lortzea, izan ere, eskolatik kanpo eskatu ez dugun eta aldatzeko aukerarik ez dugun materiala etortzen zaigu eta hori aurrean izanda, prestakuntza egoki bat aurretik izan barik, irakasleak gai izan behar dira hezkuntza eta emaitz egokiak lortzeko.

Hau laburbilduz zera esan nahi dut, azken finean, eta testuarekin bat eginez uste dut Escuela 2.0 delako hau edo Pizarra Digitala (arestian esan bezala Escuela 2.0 ren oinarria), errekurtso publikoen erabilera desegokia dela, ez eraginkorra, negozio hutsa da.  Hezkuntza planteamenduak zein planteamendu pedagogikoak alde batera uzten duenez gero (hainabt gauzen artean), ezineskoa zait pentsatzea onuragarria izan daitekeela hezkuntza alorrean. Honekin zera utzi nahi dut garbi: ez nago eskoletan teknologia berrien eta hauen erabileraren irakaskuntzaren kontra egiten, baizik eta Escuela 2.0k herramineta hauei ematen dien erabilpen eskasei.

No hay comentarios:

Publicar un comentario