martes, 23 de noviembre de 2010

NETIKETA ETA SAREAREN ERABILERA

Netiketa interneteko eztabaidetan, eta bereziki posta elektronikoa erabiltzerakoan zaindu beharreko arauak dira. Interneten komunikazio eraginkorra egon dadin gizalegezko portaera ezinbestekoa da, hori dela eta, sareko baliabide bakoitzak arau zehatzak ditu.

Normalean ez ditut orientazio arau horiek intentzionalki jarraitzen, izan ere, ez dut ordenagailua asko erabiltzen, eta erabiltzen dudanean oso denbora laburrean egoten naiz kontutan hartu barik arauak betetzen ditudan ala ez.

"Netiketa arauak" testua irakurri ondoren,  esan beharra daukat batzuk gurebarik, gehienetan, betetzen ditudala, esate baterako: helbidea zaintzea eta lagunei soilik ematea, testuaren itxura, zerrendaren gaiari ez dagozkion mezuak idaztea (Offtopik mezuak).... baina bada betetzen ez ditudanak ere: ez dut kontutan hartzen erantsita bidaltzen ditudan artxiboen neurria, ez dut harreta handirik jartzen artxiboen formatuetan....

Imaginatzen nuen sarean egoteko arau batzuk egongo zirela, hainbat lekutan moduan, baina ez nekien zeintzuk ziren, are gutxiago horrenbeste betetzen ez nituenik.

Hauetatik gehienak inportanteak direla uste dut, adibidez:
  • Helbidea zaintzea eta lagunei soilik ematea. (Norberaren segurtasuna dela eta)
  • Testuaren itxura. (Txarto ulertzeak ez egoteko)
  • Pantailaren atzean anonimatuan gordetzea norberaren burua. ( Norberaren segurtasunerako arriskutsua dela uste dut, gainera arazo bat izatekotan pertsona horrekin, ezin diezaiokegu ezer leporatu ez baitakigu nor den).
  • Ez onartu edonork bidalitako artxiboak ( Ez dakigu nor dagoen horren atzean)
Badaude beste batzuk niretzat, aurrekoekin alderatuta, garrantzi gutxikoak direnak, esate baterako:
  • Ez aztoratu laguna mezu sorta handiekin.
  • Ez errepikatu mezu lerro bat hamaika aldiz.
  • Jendea gogaitu zerrendaren gaiari ez dagozkion mezuekin.
Ikus dezakegunez, hamaika arau daude eta horrenbeste izanda ezinezkoa zaigu danak betetzea. Egon daiteke erregela guzti hauek betetzen dituztenak, baina ene iritziz gutxienekoak dira.

No hay comentarios:

Publicar un comentario